The long neck

Na the long tail, is er nu the long neck – ook wel customer carewords genaamd. De long neck van je website is waar het allemaal om draait: de waarde van je inhoud, datgene dat bezoekers naar je website drijft, de essentie van alles.

Elke website heeft een long neck, maar niet iedereen kent de long neck van zijn of haar website. Enkele vragen die iedereen zich dan zeker moet stellen:

  • Wat wil de bezoeker?
  • Wat doet de bezoeker?
  • Hoe kunnen we hierop inspelen?
  • Voldoet onze site aan het verwachtingspatroon dat een bezoeker heeft?

Werken aan je long neck doe je door het analyseren en achterhalen van je customer carewords: wat wil de bezoeker doen en niet doen als hij op je site terechtkomt. Probeer een top-10 op te stellen van wat de bezoeker zeker wil, maar stel ook een top-10 op van wat de bezoeker zeker niet wil.

De voordelen van customer carewords zijn duidelijk:

  • Jij en je bezoekers zitten op dezelfde lijn, je hebt voeling met je bezoeker; weet wat kan en niet kan.
  • Verbeter je website/inhoud doelgericht: killer content.
  • Staar je niet enkel blind op SEO maar zorg voor doelgerichte inhoud (customer carewords) waardoor je een veel hogere conversie krijgt.
  • Elimineer de “woorden” die niet geliefd zijn.

Vergis je niet, customer carewords draait niet letterlijk om “woorden” – je moet het eerder globaal bekijken: taken, inhoud, …

Om af te sluiten nog dit:

Best practice web management is about knowing your customers better than they know themselves.

Meer informatie op McGovern.

Comments are closed.

Zeker lezen