Spymaster en het gebrek aan mobile

Praktisch elke twitteraar zal ondertussen wel van spymaster gehoord hebben. Een online game die steunt op twitter voor in- en output. Vooral die output, onder de vorm van notifications, wordt door veel mensen niet gesmaakt – en terecht. Op bepaalde momenten ging het in mijn twitter stream enkel en alléén nog over (geautomatiseerde) spymaster berichten, vervelend en ook weinig boeiend voor mijn followers.

Het concept, het idee opzich is wel leuk. Vernieuwend voor een stuk, zeker omdat het bouwt op twitter maar wel vergelijkbaar met andere social games Ala Mob Wars. Maar wat mij zo verbaast is het gebrek aan een mobiele versie van de website. (Probeer de huidige website maar eens te openen op je iphone)

Laat mobile nu nét datgene zijn wat binnen de huidige gameplay zeker een meerwaarde had kunnen betekenen, misschien zelf met specifieke missies als je langs je gsm toestel het spel speelt. Vertrekkende vanuit het idee dat je wendbaarder bent met een gsm toestel kan je wel leuke missies verzinnen. Al was het een “simpele” html website die geoptimaliseerd is voor mobile phones – het hoeft niet altijd een native app te zijn.

Maar, mobile of niet mobile, de game opzich zal niet heel veel veranderen . Pietel vat het perfect samen in minder dan 140 karakters:

Spymaster, tijd voor “invite and opt out” Game is teveel herhaling en te weining game play

De persoon die mij in Spymaster gelijk met de grond weet te maken, krijgt van mij een fris pintje. Sociaal hé.

2 Reacties op “Spymaster en het gebrek aan mobile

    • Pvw
    • 8 June 2009 omstreeks 19:45
    • ik denk dat Spymasters in dezelfde ring elkaar moeten steunen en proberen samen te spannen en zo de ring sterker te maken. Ik kon het echter niet laten en heb je even aangevallen. no offense ;)

    • Rita Niland
    • 9 July 2009 omstreeks 13:32
    • Op mijn mobile: een G1 werkt het wel, het is aardig wat scrollen maar als je toch onderweg bent schieten de levels wat op. Inmiddels is het spel wat meer uitgebreid en komt ook de commercie om de hoek. Op zich logisch want een site zonder reclame kost meer geld dan die opbrengt…
      Op zich is het nu niet zo ontzettend spannend allemaal, maar er doen wel veel mensen mee en de makers zijn bezig om het verder uit te breiden dus wie weet…
      Groet Rita Niland

Zeker lezen