Boulevart blog

Er is heel wat tijd verstreken tussen nu en mijn laatste blogpost. Voornaamste reden is de nieuwe boulevart blog waar de afgelopen weken heel veel energie in gekropen is. Het was al langer tijd om onze oude boulevart labs een update te geven; een platform dat ons toelaat om goed en duidelijk te communiceren in een hedendaags kleedje, zonder ons vast te pinnen op 1 bepaalde lay-out.

In mijn vorige Bar Camp Gent presentatie had ik het over “what web designers could learn from print designers” – met als belangrijkste punt: schenk meer aandacht aan de vorm van je inhoud! Mensen als Jason Santa Maria zijn zeker een bron van inspiratie als het op “design your content” vlak aankomt.

Met mijn presentatie in het achterhoofd, startte ik een goede twee maand geleden met het uitteken van de eerste ruwe krijtlijnen om uiteindelijk tot het huidig resultaat te komen – ik spreek bewust niet over eindresultaat want het is iets wat nog zal moeten evolueren op zowel design als inhoudelijk vlak.

De onderliggende xhtml/css code (evenals wordpress) laten toe om voor elk artikel een passende lay-out (kleur, compositie, … ) te bepalen. De basis van de blog blijft altijd gerespecteerd maar wel met voldoende vrijheid om voor elk artikel net dat ietsje meer te voorzien. Een uitdaging op veel verschillende vlakken, zeker omdat het een corporate blog is met verschillende auteurs. Design en inhoud moeten gestroomlijnd worden om een carnaval te vermijden. Hoe we dit concreet aanpakken is voer voor een volgend artikel.

Feedback is zeker welkom!

Comments are closed.

Zeker lezen